Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Najczesciej siada przekaznik 109 a wlasciwie jego zimne luty na cewce. Dosc czesto tez szwankuje zawor STOP na pompie-ten na jeden kabelek. Dosc czesto wystarczy dziada rozebrac, wyczyscic i zlozyc i dziala dalej albo wymienic na nowy.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 41
Liczba wątków: 6
Dołączył: Feb 2012
Reputacja:
0
wtrysk sterujący ten z kabelkiem, żadne immo wszyscy piszą o immo nie znając zasady jego działania, immo nie ma prawa rozlączyć Ci auta podczas jazdy, zastanów się co by było gdyby była taka możliwość
Liczba postów: 1,041
Liczba wątków: 14
Dołączył: Dec 2013
Reputacja:
4
(24-11-2015, 19:24)pikolo napisał(a): ... odczekałem kilka sekund,ponowna próba odpalenia i nic-kręci nie pali no to podmieniłem przekaźnik 109 i...odpalił od strzała.
Dziś już nie mam czasu ale jutro spróbuje pojechać gdzieś dalej może to był ten problem ?
Właśnie sobie odpowiedziałeś. Przekaźnik 109. Rozbierz, popraw luty, poczyść styki. Spróbuj też podczyścić zawór STOP, jak pisze wesoł.
Seat Alhambra 1.9 TDI 110 KM 1998r - żyje dalej na Ukrainie (chyba)
Liczba postów: 18
Liczba wątków: 1
Dołączył: Nov 2015
Reputacja:
0
Jeździłem wczoraj po mieście,zrobiłem 60km jeździłem pod górę z górki,na tempomacie i bez bujał się normalnie miał siłe rozpędzał sie pod górkę wszystko tak jak dawniej.Dziś brat pojechał załatwić sprawę 100 km w jedna stronę autostradą zobaczymy co powie jak wróci oby to było to czyli przekaźnik 109.
Jedynie zastanawia mnie dlaczego jak wtedy wracałem z podpiętym na kródko z akumulatora do zaworu kabelkiem on jechał ale nie miał mocy,czułem że pedał gazu nie ma tej rezerwy jechał ale tak jakby ciągnął za sobą otwarty spadochron! czy może przekaźnik odpowiada jeszcze za coś innego ? załacza jakiś inny przekaźnik? albo jak mu podałem + to to napiecie szło gdzieś gdzie iść nie powinno ?
Hmm no zobaczymy jak będzie,trochę się martwię bo czeka mnie długa droga ale mam nadzieję że "Alabama"już mi numerów robić nie bedzie.
Wielkie dzieki za zainteresowanie się moim problemem oraz podpowiedzi !
Liczba postów: 1,041
Liczba wątków: 14
Dołączył: Dec 2013
Reputacja:
4
Słuchaj, podanie zasilania "na krótko" omija cały system sterowania. Działać będzie, ale nie tak jak powinno.
Seat Alhambra 1.9 TDI 110 KM 1998r - żyje dalej na Ukrainie (chyba)
Liczba postów: 18
Liczba wątków: 1
Dołączył: Nov 2015
Reputacja:
0
Czyli to że nie miał mocy i jechał jak zamulony winą mogło być że zawór był podłączony na krótko ?
Bo jak odłączyłem orginalny przewód od zaworu STOP żeby napięcie nie szło w instalację to nie odpalił,dopiero jak podłączyłem orginalny przewód do zaworu oraz podałem mu"+"z akumulatora udało się go odpalić i przyjechać tyle że jak mówie nie miał mocy na prostej 120 to było wszystko a pod górkę ledwo 80 szedł. I co jeszcze zauważyłem to że wolne obroty trzymał na poziomie 1020-1030 obrotów a normalnie trzyma jakieś 970 obr/min.
Liczba postów: 1,041
Liczba wątków: 14
Dołączył: Dec 2013
Reputacja:
4
28-11-2015, 00:29
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-11-2015, 00:29 przez mamwi.)
Przekaźnik nie zasila tylko jednego zaworu. On zasila kilka urządzeń, a ty podałeś zasilanie "tylnymi drzwiami". Dlatego ważne jest tu odczytanie błędów. Od tego się zaczyna. Nawet jak jesteś w obcym miejscu, to zawsze znajdziesz jakiś warsztat i za 50 dych ktoś odczyta ci błędy.
Seat Alhambra 1.9 TDI 110 KM 1998r - żyje dalej na Ukrainie (chyba)
Liczba postów: 18
Liczba wątków: 1
Dołączył: Nov 2015
Reputacja:
0
Czyli tak jak myślałem,ok,właśnie brat wrócił i mówi ze wszystko jest w pożądku nic się nie dzieje ani z silnikiem ani z jego mocą czyli był to przekaznik!
Co do sprawdzenia błedów to masz rację w poniedziałek podjadę gdzieś do jakiegoś garażu zeby mnie podłączył i zczytał ewentualne błędy.
Wielkie dzięki za pomoc !