szymek95
Użytkownik niezarejestrowany...
Witam.
Jako że jestem nowy na forum proszę o odrobinkę wyrozumiałości.
Posiadam VW SHARAN 1.9tdi 110ps 1999r.
Problem wygląda następująco, od jakiegoś czasu mam problem z porannym (pierwszym) odpalaniem po nocy. Samochód muszę sporo kręcić żeby odpalił, przy odpaleniu silnikowi towarzyszy chmurka czarnego dymu z układu wydechowego. Samochód ma problem z odpaleniem tylko rano jak jest zimny. Nie traci na mocy i śmiga jak marzenie. Ciepły zawsze w miarę normalnie odpala. Samochodzik stoi u mechanika już ponad tydzień i nie mogą zdiagnozować co to może być. Czekam na Wasze opinie, w Was jedyna nadzieja! Dziękuję i Pozdrawiam.
szymek95
Użytkownik niezarejestrowany...
Z tego co mówił "mechanik" to podłączył go na krótko (bez zaworka) i dalej było to samo. Naprawdę już nie wiem gdzie szukać.
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
niech zapoda dwa wezyki i ten podajacy paliwo i ten powrotny do butelki 1.5 litrowej z ropą. Wtedy zobacz jakodpala. Jesli nadal bedzie lipa to zostaja dwie drogi albo pompa licha albo szukac przyczyny np w wolnym kreceniu rozrusznika( slaby aku, rozrusznik klekajacy, liche kable od rozrusznika co aku i slaba masa). Chyba ze jeszcze wtryski moga tu robic problemy.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 1,358
Liczba wątków: 30
Dołączył: Aug 2012
Reputacja:
5
albo przestawiony zapłon
Jestem Marcin z Jastrowia i mam VW Touran 1,9 TDI 105 KM z 2007 roku
GG 7631161
Skype jak coś na PW
Nie nienawidzę cwaniactwa
służę pomocą w diagnostyce grupy VAG
Liczba postów: 63
Liczba wątków: 3
Dołączył: Oct 2013
Reputacja:
0
ja mialem uszkodzony czujnik temperatury ,najlepiej orginal za ok 60zl , nie załączało mi swiec gdyz czujnik odczytywał ze silnik jest ciagle cieply
Liczba postów: 406
Liczba wątków: 2
Dołączył: Aug 2013
Reputacja:
1
Też stawiam na czujnik temp.ale to jest takie gdybanie,dziwne ,że ''mechanicy''nie potrafią rozwiązać,problemu-człowiek bez netu byłby w d...
Galaxy AUY
Liczba postów: 170
Liczba wątków: 2
Dołączył: Mar 2013
Reputacja:
0
Jesli cofanie paliwa zostalo wykluczone a bateria i rozrusznik sa ok to na poczatek czujnik temp. sprawdzic vagiem. Teraz nie grzeje swiec zarowych ale dostosowuje dawke paliwa do temp zewnetrznej. Mozesz tez sprobowac sciagnac rano wtyczke z czujnika i wtedy odpalic pojdzie na max dawce. Druga sprawa to kat statyczny wtrysku tez vag w tdi timing.
Liczba postów: 407
Liczba wątków: 57
Dołączył: Sep 2012
Reputacja:
0
ja bym obstawiał też zaworek spróbuj na noc zostawić go tak żeby bak był wyżej od silnika trzeba gdzieś wyjechać tyłem na wzgórze jakieś i zobacz jak wtedy odpali jak dobrze to trzeba w sklepie kupić uniwersalną ręczna pompke do paliwa z zawórkiem zwrotnym i powinno być ok.
Liczba postów: 53
Liczba wątków: 4
Dołączył: Jan 2013
Reputacja:
0
Do niedawna miałem podobnie, u mnie walnięta była pompa vacum, wymieniłem i jest OK,