Witam;
Od dwóch lat mam sharana 2001 1.9 115 koni i do czasu wizyty u mechanika w październiku 2013r. był to zajefajny samochodzik. Palił z pół kopa, nie dymił, silniczek równo pracował, spalanie 6.7 litra z klimką w trasce - po prostu bajka ...
Od wakacji 2013r. zauważyłem, że ubywa wody - jakiś litr na 1500-2000 km.
Diagnoza - uszczelka pod głowicą.
Warsztat i wymiana uszczelki, planowanie głowicy, nowe śruby etc. przy okazji zmiana rozrządu, wymiana turbiny, regeneracja pompowtryskiwaczy.
Wymiana oleju, filtrów, etc. - zrobienie wózka na SWOJE własne potrzeby ... za nie małe pieniążki !!!
Wszystko na gwarancji ... pompowtryski, turbinka, mechanik mówi że "miód malina "
Zaraz po remoncie (jakieś 1000 km) pada sprzęgiełko ... wymiana pompki sprzęgła, wysprzęglika, tarczy, docisku i dwumasy na nóweczkę !!! gwarancja 24 miechy ...
I nadal problem, rano ciężko pali, dym biało-niebieski, silnik na wolnych obrotach nie równo pracuje. Silnik się po prostu trzęsie i trzęsie całym samochodem. VAG nic nie pokazuje dawki ok, mechanik rozkłada ręce.
Silnik trzęsie się przy dodawaniu gazu (pomiędzy 850 a 1200 obrotów) i tak samo się trzęsie przy spadaniu z obrotów (od 1200 do 850) bez względu na jego temperaturę, czy zimny czy ciepły. Nie widać aby wskazówka obrotów falowała ale to po prostu czuć. Kop jest moc ok, na trasie jedzie się doskonale - spalanie w normie, ale ...
Przykładasz ręce do silnika i się trzęsie ... trzymasz nogi na podłodze i czuć drgania... po takiej inwestycji wkurzające
Fora dyskusyjne (Vacum pompa, przepływomierz) ale to są znowu konkretne pieniążki do wydania (+ koszt mechanika).
Ma ktoś jakiś pomysł - będę wdzięczny za wszelkie uwagi ...
Od dwóch lat mam sharana 2001 1.9 115 koni i do czasu wizyty u mechanika w październiku 2013r. był to zajefajny samochodzik. Palił z pół kopa, nie dymił, silniczek równo pracował, spalanie 6.7 litra z klimką w trasce - po prostu bajka ...
Od wakacji 2013r. zauważyłem, że ubywa wody - jakiś litr na 1500-2000 km.
Diagnoza - uszczelka pod głowicą.
Warsztat i wymiana uszczelki, planowanie głowicy, nowe śruby etc. przy okazji zmiana rozrządu, wymiana turbiny, regeneracja pompowtryskiwaczy.
Wymiana oleju, filtrów, etc. - zrobienie wózka na SWOJE własne potrzeby ... za nie małe pieniążki !!!
Wszystko na gwarancji ... pompowtryski, turbinka, mechanik mówi że "miód malina "
Zaraz po remoncie (jakieś 1000 km) pada sprzęgiełko ... wymiana pompki sprzęgła, wysprzęglika, tarczy, docisku i dwumasy na nóweczkę !!! gwarancja 24 miechy ...
I nadal problem, rano ciężko pali, dym biało-niebieski, silnik na wolnych obrotach nie równo pracuje. Silnik się po prostu trzęsie i trzęsie całym samochodem. VAG nic nie pokazuje dawki ok, mechanik rozkłada ręce.
Silnik trzęsie się przy dodawaniu gazu (pomiędzy 850 a 1200 obrotów) i tak samo się trzęsie przy spadaniu z obrotów (od 1200 do 850) bez względu na jego temperaturę, czy zimny czy ciepły. Nie widać aby wskazówka obrotów falowała ale to po prostu czuć. Kop jest moc ok, na trasie jedzie się doskonale - spalanie w normie, ale ...
Przykładasz ręce do silnika i się trzęsie ... trzymasz nogi na podłodze i czuć drgania... po takiej inwestycji wkurzające
Fora dyskusyjne (Vacum pompa, przepływomierz) ale to są znowu konkretne pieniążki do wydania (+ koszt mechanika).
Ma ktoś jakiś pomysł - będę wdzięczny za wszelkie uwagi ...