Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Problem ze stabilną praca silnika
#1
Witam;

Od dwóch lat mam sharana 2001 1.9 115 koni i do czasu wizyty u mechanika w październiku 2013r. był to zajefajny samochodzik. Palił z pół kopa, nie dymił, silniczek równo pracował, spalanie 6.7 litra z klimką w trasce - po prostu bajka ...
Od wakacji 2013r. zauważyłem, że ubywa wody - jakiś litr na 1500-2000 km.
Diagnoza - uszczelka pod głowicą.
Warsztat i wymiana uszczelki, planowanie głowicy, nowe śruby etc. przy okazji zmiana rozrządu, wymiana turbiny, regeneracja pompowtryskiwaczy.
Wymiana oleju, filtrów, etc. - zrobienie wózka na SWOJE własne potrzeby ... za nie małe pieniążki !!!
Wszystko na gwarancji ... pompowtryski, turbinka, mechanik mówi że "miód malina Big Grin "
Zaraz po remoncie (jakieś 1000 km) pada sprzęgiełko ... wymiana pompki sprzęgła, wysprzęglika, tarczy, docisku i dwumasy na nóweczkę !!! gwarancja 24 miechy ...

I nadal problem, rano ciężko pali, dym biało-niebieski, silnik na wolnych obrotach nie równo pracuje. Silnik się po prostu trzęsie i trzęsie całym samochodem. VAG nic nie pokazuje dawki ok, mechanik rozkłada ręce.

Silnik trzęsie się przy dodawaniu gazu (pomiędzy 850 a 1200 obrotów) i tak samo się trzęsie przy spadaniu z obrotów (od 1200 do 850) bez względu na jego temperaturę, czy zimny czy ciepły. Nie widać aby wskazówka obrotów falowała ale to po prostu czuć. Kop jest moc ok, na trasie jedzie się doskonale - spalanie w normie, ale ...

Przykładasz ręce do silnika i się trzęsie ... trzymasz nogi na podłodze i czuć drgania... po takiej inwestycji wkurzające Angry

Fora dyskusyjne (Vacum pompa, przepływomierz) ale to są znowu konkretne pieniążki do wydania (+ koszt mechanika).

Ma ktoś jakiś pomysł - będę wdzięczny za wszelkie uwagi ...


Odpowiedz




#2
Witaj,
1. Zatytułuj trochę bardziej konkretnie Twój wątek.
2. Przeczytaj inne podobne wątki.
3. Zrób logi auta.
4. Regeneracja wtrysków to wg mnie kulawy temat. Lepiej poszukać dobre używki lub nie ruszać w ogóle jeśli auto dobrze pracuje... z regenerowanymi różnie bywa...
5. trzęsie na pewno silnik? Może dwumasa, to że nowa nie znaczy, że nie jest wadliwa
Odpowiedz
#3
1. Zatytułuj trochę bardziej konkretnie Twój wątek. - załatwione
2. Przeczytaj inne podobne wątki. - czytałem, nic nie wnoszą do mojego problemu - poza tym co napisałem na końcu (VacumPompa lub przepływomierz)
3. Zrób logi auta. - nie wiem o co chodzi z logami auta - poza tym VAG ma mój mechanik nie ja ... Huh
4. Regeneracja wtrysków to wg mnie kulawy temat. Lepiej poszukać dobre używki lub nie ruszać w ogóle jeśli auto dobrze pracuje... z regenerowanymi różnie bywa... - ok ale już są zregenerowane więc ...
5. trzęsie na pewno silnik? Może dwumasa, to że nowa nie znaczy, że nie jest wadliwa - nie wiem jak to sprawdzić ... może jakaś podpowiedź Blush
Odpowiedz
#4
A sprawdzałeś zawieszenie silnika, bo może poduszki są zużyte skoro piszesz że silnik ma spalanie jakie miał. To podstawowa rzecz którą najpierw trzeba sprawdzić.Smile
Odpowiedz
#5
OK, o poduszkach do tej pory nie pomyślałem, Idea
Jutro pojadę na warsztat i zweryfikuję poduszki pod silnikiem.
Dam znać co i jak.

A co do spalania to na 100% jest takie jak prze naprawami.
Przeliczyłem z dwóch zbiorników paliwa z tankowania.
Odpowiedz
#6
ciezka sprawa. Osobiscie nie podjąłbym sie naprawy tegoż auta z racji iz za duzo w nim niewiadomych- regeneracja pompek- nie widomo0 ja akich czesciahc, kto to robił i jak to zrobił. Tak samo jak ich montaż. Reszta tez podobnie- turbo i dwumas- po co to ktos dotykał. Co z ametoda na wymiane wszystkiego. moeze trzeb abylo auto wymienic na nowe.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz




#7
Dzisiaj z perspektywy czasu też uważam, że trzeba było sprzedać i kupić następnego sharana ...
Ale po takiej inwestycji ...

No cóż ... jednak chyba tak zrobię, sprzedam i już, bo coraz mniej ludzi ma pomysł co z nim zrobić Big Grin
Odpowiedz
#8
dlatego przewaznie mowie- naprawiaj z glowa albo tak jak procedura serwisowa mowi. Takie naprawy u mechanikow co to mysla ze dadza rade to lepiej unikac. Tak mysle ze to bylo. Ja sie dotykam do vagow i do opli. Innych nie ruszam.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#9
wesol a skąd Ty jesteś ? Jeśli ofcourse można wiedzieć ??
Odpowiedz
#10
Masz pecha. Trafiłeś do "wujka Kazia", co maluchy na słuch ustawiał i profilaktycznie wymienił wszystko co mu w oczy wpadło. Teraz znaleźć usterkę to problem. Zacznij od poduszek, jak napisał andrew7800. może przy wymianie sprzęgła podnosił silnik i albo zerwał poduszkę, albo nie trafił na miejsce. Zobacz czy śruby mocujące nie są luźne, szczególnie na skrzyni.
   
Seat Alhambra 1.9 TDI 110 KM 1998r - żyje dalej na Ukrainie (chyba)
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  problem z odpalaniem sarkrz 15 418 10-05-2024, 11:38
Ostatni post: Stefano
  Poduszka silnika rafal4610 3 120 16-04-2024, 08:23
Ostatni post: Niemago
Exclamation Problem z Skrzynią Automatyczną Shazam 1 211 20-01-2024, 20:22
Ostatni post: Łukasz12502
  Remont silnika refiko 1 196 02-12-2023, 21:55
Ostatni post: wesol
  problem z pierwszym rozruchem bastti 5 944 06-06-2023, 09:46
Ostatni post: bastti
  sharan 1.9 ayu problem z biegami Piteros1 12 2,008 13-05-2023, 17:24
Ostatni post: buba
  ASZ schemat wiązki elektrycznej silnika Marcin...11 8 1,272 15-03-2023, 16:00
Ostatni post: Marcin...11
  Jaki olej do silnika 2,0 103 kW? necik 1 557 15-11-2022, 16:21
Ostatni post: Niemago
  Praca napinacza alternatora Zocho85 2 727 24-09-2022, 14:05
Ostatni post: wesol
  Sharan 1.9 TDI 115KM - problem z redukcją Kokuselo 4 1,210 05-04-2022, 10:15
Ostatni post: Stefano

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości