Liczba postów: 42
Liczba wątków: 8
Dołączył: Oct 2014
Reputacja:
1
29-11-2014, 20:35
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-11-2014, 21:02 przez smok_wawelski.)
Były i znikły światła stopu.
Sharan mk1, rok 2000, 1.9 tdi. Włącznik stopu pod pedałem sprawdzony, działa. Bezpiecznik ok. Gdzie jeszcze szukać problemu?
pretor
Użytkownik niezarejestrowany...
W kablach z tyłu ?
Może masa się gdzieś straciła, musisz prześledzić schemat elektryki i poszukać prądu po kabelkach. W tych autach kable są wyjątkowo marnej jakości i lubią się gdzieś załamać
Liczba postów: 42
Liczba wątków: 8
Dołączył: Oct 2014
Reputacja:
1
Szukałem schematu instalacji do mojego szarana, ale jakoś nie mogłem znaleźć, przez co oczywiście poszukiwania problemu są utrudnione.
Kontrolki od stopów na desce nie gasną. Na samym początku problemów z tymi stopami było tak, że raz działały, raz nie. Jak zauważyłem problem, to migała też kontrolka świec żarowych. W tej chwili nie mruga.
Dodatkowo jest problem z centralem drzwi pasażera. Raz działa, raz nie. Przelotka sprawdzona, kable ok. Wcześniej toś dłubał przy wiązce idącej do tylniej klapy, przewody są izolowane, niekróre wymienione. Może ma to jakiś związek z moimi problemami?
Liczba postów: 52
Liczba wątków: 0
Dołączył: Mar 2013
Reputacja:
0
A masz hak ? Pytam bo może ktoś gniazdo do przyczepy nieudolnie podłączał prrzecioł wiązkę i tam nie ma styku
Liczba postów: 829
Liczba wątków: 82
Dołączył: Feb 2014
Reputacja:
11
30-11-2014, 00:12
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-11-2014, 00:17 przez smok_wawelski.)
Jeśli jest hak i jakiś pseudoelektryk go drutował - to sprawdziłbym tę opcję.
Weż probówkę z kłujką i niech Ci ktoś naciśnie pedał (jak nie ma kto to cegła na pedał albo kawałek kija zaparty o fotel bedzie Twoim pomocnikiem) sprawdź wkłuwając się w przewody przed miejscem tych izolowanych przeróbek albo rozizoluj i sprawdź czy tu napięcie dochodzi. Na stykach lamp sprawdź tez czy masz masę tak jak @pretor Ci pisze weż "lewego plusa" obojętnie skąd aby był na stałe i pomacaj probówką styki żarówek stopu.
Prawdę swą należy mówić głośno, nie schlebiając ani rzeczom, ani wypadkom, ani stosunkom, ani ideom - St. Żeromski
- Pozdrawiam - moja www - kontaktować się ze mną proszę przez e-mail
Liczba postów: 1,358
Liczba wątków: 30
Dołączył: Aug 2012
Reputacja:
5
a ja stawiam na czujnik , skoro kolega mówi ze już miał kontrolkę świec , u mnie też tak było ze na początku świeciła kontrolka ,ale później już nie ,myślałem ze jest dobrze ze światła są, ale okazało się ze nadal nie ma, po wyjęciu i wyczyszczeniu styków,już prawie drugi rok działa bez problemu,aha trzeba też troszkę podgiąć blaszki żeby lepiej stykały,.
Jestem Marcin z Jastrowia i mam VW Touran 1,9 TDI 105 KM z 2007 roku
GG 7631161
Skype jak coś na PW
Nie nienawidzę cwaniactwa
służę pomocą w diagnostyce grupy VAG
Liczba postów: 1,474
Liczba wątków: 38
Dołączył: Oct 2011
Reputacja:
6
Te czujniki to tak jak marcyb3 pisze .Wydaje sie że działają ale de facto troche nas oszukują także tez jestem za tym aby kolega podmienił na próbę i bedzie wiadomo na 100%.
Liczba postów: 829
Liczba wątków: 82
Dołączył: Feb 2014
Reputacja:
11
30-11-2014, 01:29
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-11-2014, 01:58 przez smok_wawelski.)
Robiłem dziada ale na regulacji mi starczyło i nie pamiętam - przypomnijcie Koledzy proszę bo nie mam schematu
Czujnik jest zwierny czy rozwierny ?
Jak to leci przez jakiś dodatkkowy przekaźnik czy wprost ze styków czuja na inst. i żarówy ?
Jak zwierny i wprost to nie trza podmieniać czuja. Zwierka na krótko i wiemy czy instalacja do samych lampeczek jest ok. jak nie świeca to "macanie" gdzie przerwa. A czuja na stół - omomierz lepszy bo pokaże dokłądnie ale bateria i żarówka też dadzą rade - trza obserwować czy tak samo mocno świeci i cykać czuja do znudzenia czy zaszwankuje.
Prawdę swą należy mówić głośno, nie schlebiając ani rzeczom, ani wypadkom, ani stosunkom, ani ideom - St. Żeromski
- Pozdrawiam - moja www - kontaktować się ze mną proszę przez e-mail
Liczba postów: 42
Liczba wątków: 8
Dołączył: Oct 2014
Reputacja:
1
Czujnik sprawdzałem dwojako.
Generalnie wygląda na już zmieniony i całkiem świeży. Wg mnie czujnik jest rozwierny, czyli jak naciskamy pedał w czujniku robi się przerwa. Czujnik na stole - podłączony pod miernik na "dzwonienie" - dzwoni, kiedy powinien. Zamontowany w aucie, zdjęta wtyczka - to samo. Wtyczka zwierana i rozwierana - żadnych zmian.
Generalnie jakby kto chciał ponieść kaganek oświaty i wskazać mi, gdzie w necie leży schemat elektryczny do mojego szarana, albo podesłać na maila kapec@op.pl jak nie cały schemat to chociaż fragment "stop", będę zobowiązany.