Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Problem z pierwszym uruchomieniem po postoju
#21
(20-07-2017, 17:47)GRysz napisał(a): Rozrusznik kręci ale silnik zaskakuje dopiero po kilku minutach przerwy w próbach uruchomienia. Bardzo proszę o poradę.
Dobrze by było abyś dał info czy już auto miałeś pod komputerem.
(20-07-2017, 18:07)K9Darek napisał(a): a mogą być i luzy na zaworach.
Czy oby na pewno mialeś na myśli luzy zaworowe??? W tych silnikach nie ma regulacji zaworów.
Odpowiedz




#22
Witam, z racji iż miałem ten sam problem, opiszę co i jak było u mnie.
Pacjent 1,9tdi BVK 115KM przebieg 350k km.
Problem z odpalaniem był na ciepły jak i na zimny silniku z tym że na zimnym po dłuższym postoju(powyżej 8h) odpalał a po chwili gasł i kręcenia z 60sek zanim zaskoczył.
Na ciepłym winny okazał się czujnik położenia wałka rozrządu
dla silnika 1,9TDI BVK "045 957 147 B" ja założyłem Valeo 255005 i problem ustąpił ale na zimnym nadal lipa.
Na zimnym winne okazały się uszczelniacze na pompowtryskach, po wymianie i regulacji pali bez problemów. Uszczelniacze Engitech ENT280004.
Wcześniej nikt tam nie zaglądał było to pierwsze otwarcie pokrywy.
Może komuś przyda się.
Pozdrawiam
A4 Avant FL 1,9 AHH 124KM/308Nm
VW Sharan FLII 1,9 BVK ori
Odpowiedz
#23
Ja również swego czasu walczyłem z problemem odpalania samochodu jednak było to tylko podczas pierwszego odpalenia po odstaniu na parkingu 1 2 lub 3 dni po dłuższej jeździe nieregularnie bardzo. Jako że miałem wcześniej robione upg od razu przy okazji wymieniłem oringi pompowtrysków podkładki i itp więc od tej strony nie wiedziałem o co chodzi. Jak nie chciał zapalić nie było żadnej smugi dymu białego, siwego, szarego żadnego zapalał jakby na pusto, odpalał po dziesięciu, 12 sekundach bez żadnej chmury i nikt nie wiedział o co chodzi brak błędów w komputerze Zacząłem wymieniać po kolei filter 3 razy przewody paliwowe od filtra do pompy Vacum i z powrotem trójnik który wchodzi do filtra tzw podgrzewacz paliwa zaworek zwrotny na zasilaniu i z powrotem wstawiony nic nie dało pompa w Baku wyciągnięta wymieniona tym całym koszu paliwowym nowa pompka ta mała całe sitko te wszystkie rurki przefukane przeczyszczenie trochę syfi tam było wymienione przekaźnik od tej pompki i dalej nic no więc zostało tylko pompa vacum mój mechanior Bał się wymieniać z racji na koszty i niewiadomego efektu jako że miał jeszcze jedną używkę Umówiłem się z nim żebym ją zamontował w razie czego jeśli będzie działać kupię nowe jeśli nie szukamy dalej. No i pomogło.
Tutaj moje odpalanie jak nie chciał palić.
https://youtu.be/98hTJewB5yI
I chociaż podobno nie wolno tak długo trzymać na rozruszniku to względnie 3x po 3 sęk wychodziło na taki sam rozruch. Acha jak odpalił to palił zawsze czy zimny czy ciepły do "następnego razu". W końcu zgasnal mi podczas jazdy i w wezach sucho - zasilanie/ powrót. Wyciągam zaworem z filtra i puuuuuffff powietrze! Kręcenie i dalej ok.
Dobrze ze to już za mną bo szło dostać hopla .
W lecie sporadycznie w jesień tak 2 x tygodniu
Sharan 4motion AUY 115HP
Odpowiedz
#24
Heart 
Witam,

Mój samochód codziennie gorzej odpala z rana, trzeba kręcić powyżej 2 minut. Do 7h po odpaleniu pali cudownie, jeżeli stoi w granicach 8h problem z odpalaniem się powtarza. Efektem jest taki jakby schodziło paliwo. Filtra paliwa oraz zawór zwrotny wymieniłam i nie wiem co może być przyczyną.
PS. pompowtryski były wymieniane.
POMÓŻCIE!!!! Samochód jest potrzebny na cito i nie wiem co dalej mogłabym "popsuć"Angel.
Odpowiedz
#25
Witam.

To, że pompowtryski były wymieniane nic nie oznacza, bo tak naprawdę, w większości przypadków, to nie one są winne takiemu stanu rzeczy tylko o-ringi na nich i pytanie czy były wymieniane i czy ktoś ich nie uszkodził, wkładając pompowtrysk, drugie pytanie czy gniazda pompowtrysków były sprawdzane przed włożeniem, czy nie są wybite, bo jeśli tak to o-ringi nie uszczelnią do końca i też paliwo będzie schodziło. Jeśli chcesz sprawdzić pompę vacuum/paliwa, to znajdziesz mój opis w wątku o vacuum, pompę wstępną/zasilającą w zbiorniku też jest opisane, jak sprawdzić. Oprócz tego olej napędowy ma te cudowne właściwości, że jeśli gdzieś jest nieszczelność, to łatwo to znaleźć. Od strony mechanicznej temat na forum jest już dawno wyczerpany, jeśli będzie potrzeba sprawdzić coś elektrycznie to pisz co konkretnie chcesz sprawdzić, to Ci powiem.

Pozdrawiam
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  problem z odpalaniem sarkrz 14 395 6 godzin(y) temu
Ostatni post: wesol
  Ciężko odpala na zimnym silniku lub po dłuższym postoju pieczara 6 208 17-03-2024, 17:06
Ostatni post: Stefano
Exclamation Problem z Skrzynią Automatyczną Shazam 1 204 20-01-2024, 20:22
Ostatni post: Łukasz12502
  problem z pierwszym rozruchem bastti 5 940 06-06-2023, 09:46
Ostatni post: bastti
  sharan 1.9 ayu problem z biegami Piteros1 12 1,983 13-05-2023, 17:24
Ostatni post: buba
  Problem z uruchomieniem po kilku godzinnym postoju 1,9 ASZ Tomek Westfalia 3 931 29-08-2022, 18:46
Ostatni post: wesol
  Sharan 1.9 TDI 115KM - problem z redukcją Kokuselo 4 1,204 05-04-2022, 10:15
Ostatni post: Stefano
  Układ chłodzenia - problem Gawel9 6 5,550 16-05-2021, 00:46
Ostatni post: Piter1028
  Problem z mocą marcin_j23 7 2,151 16-08-2020, 13:43
Ostatni post: wesol
  Problem z odpaleniem silnika wladcaszerszeni 1 1,150 06-06-2020, 08:53
Ostatni post: wesol

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości